آیا به استرالیا مهاجرت کنیم؟
نوشته شده توسط : محمد قاسمی

آیا به  استرالیا  مهاجرت کنیم؟

مهاجرت به استرالیا , وکیل مهاجرت به استرالیا , گروه مهاجرتی یونیک ویزا, تحصیلات در استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری در استرالیا برای صاحبان کسب و کار و یا مدیران شرکتها:

سرمایه گذاری در استرالیا

1-      ویزای نوآوری در کسب و کار و سرمایه گذاری ساب کلاس 188 (Business Innovation & Investment Subclass 188):

  • یک ویزای موقت 4 ساله با داشتن اسپانسر ایالتی یا منطقه ای
  • نیازمند پر کردن EOI از طریق سیستم تخصص و مهارت می باشد.

شرایط اخذ این ویزا دارای چهار زیرشاخه می باشد و چهار مسیر متفاوت نوآوری در کسب و کار و سرمایه گذاری را به شرح زیر دربر می­گیرد:

1-1-           از طریق نوآوری در کسب و کار(Business Innovation Stream) : این مسیر برای افرادیست که خود دارای کسب و کاری می باشند و در آن کسب و کار دارای مهارت بوده و قصد راه اندازی، توسعه و مدیریت یک کسب و کار جدید یا کسب و کار موجود در استرالیا را داشته باشند. برای اخذ این ویزا شرایط  زیر باید احراز گردد:

  • دارای حداکثر 55 سال سن (موارد استثنا نیز ممکن است وجود داشته باشد)
  • کسب حداقل 65 امتیاز از سیستم امتیاز بندی
  • تعهد واقعی به تملک و مدیریت یک بیزنس جدید و یا موجود در خاک استرالیا
  • سابقه مدیریتی موفق در کسب و کار خود
  • مجموع دارایی شخصی و کسب و کاری فرد باید حداقل 800 هزار دلار استرالیا باشد
  • در 2 سال از 4 سال اخیر میزان گردش مالی کسب و کار فرد حداقل گروه مهاجرتی یونیک ویزا  سالیانه مبلغ 500 هزار دلار استرالیا باشد.

1-2-           از طریق سرمایه گذاری(Investor Stream) : این مسیر برای افرادیست که می خواهند حداقل 1 میلیون و 500 هزار دلار استرالیا در یکی از ایالات و یا مناطق استرالیا جهت کسب و کار سرمایه گذاری نمایند. برای اخذ این ویزا شرایط زیر باید احراز گردد:

  • دارای حداکثر 55 سال سن (موارد استثنا نیز ممکن است وجود داشته باشد)
  • کسب حداقل 65 امتیاز از سیستم امتیازبندی
  • حداقل 3 سال سابقه مدیریتی مستقیم در یک یا چند کسب و کار داشته باشد
  • انجام حداقل 1 میلیون و 500 هزار دلار استرالیا سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی ایالات یا قلمروها به مدت 4 سال پیش از اعطای ویزا
  • داشتن دارایی به مقدار حداقل 2 میلیون و 250 هزار دلار استرالیا
  • نیاز به ارائه گردش مالی بیزنس نیست.

1-3-           از طریق سرمایه گذاری قابل توجه(Significant Investor Stream) : برای افرادی که قصد انجام سرمایه گذاری عمده در پروژه های استرالیا را دارند. شرایط اخذ ویزا:

  • انجام سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 5 میلیون دلار استرالیا مطابق استانداردهای سرمایه گذاری در استرالیا پیش از اعطای ویزا
  • محدودیت سنی و یا توان ارائه مدارک تسلط به زبان انگلیسی ندارد
  • نیازی به کسب امتیاز از سیستم امتیاز بندی ندارد
  • حداقل 160 روز اقامت در خاک استرالیا در مدت 4 سال ویزای صادره

1-4-           Premium Investor Stream: برای افرادی که قصد انجام سرمایه گذاری های عمده در استرالیا را دارند. شرایط اخذ ویزا:

  • انجام سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 15 میلیون دلار استرالیا مطابق استانداردهای سرمایه گذاری در استرالیا به منظور برقراری یا حمایت از یک بیزنس یا فعالیت های سرمایه گذاری به مدت حداقل 122 ماه پیش از درخواست اقامت دائم.
  • متقاضی باید از جانب آزترید (Austrade) به نمایندگی از دولت استرالیا نامزد شده باشد.

1-5-           از طریق کارگشایی(Entrepreneur Stream) : جدیدترین مسیر زیرگروه گروه مهاجرتی یونیک ویزا  نوآوری و سرمایه گذاری در کسب و کار که از ابتدای سپتامبر 2016 اجرایی گردیده است. شرایط اخذ ویزا به شرح زیر است:

  • دارای حداکثر 55 سال سن (موارد استثنا نیز ممکن است وجود داشته باشد)
  • کارآفرین جهت توسعه و تجاری سازی ایده های جدید نیاز به 200 هزار دلار سرمایه از سوی سرمایه گذار دارد.
  • متقاضیان باید ابتدا توسط یک ایالت در استرالیا نامزد شوند و از طریق Skill Select برای ویزا دعوت شوند.
  • مدرک زبان معادل با آیلتس نمره 6 در هر 4 مهارت
  • نگهداشتن حداقل 30% سود سرمایه در کسب و کار موردنظر

افرادی که این ویزا را اخذ نمایند در صورت انجام تعهدات خود واجد شرایط دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ساب کلاس 888 خواهند بود.

مجوز انتقال سرمایه به استرالیا

بر طبق قوانین ضد پولشویی دولت استرالیا، برای اخذ ویزا انتقال بیش از 20.000 دلار باید در ابتدا از سوی اداره DFAT(اداره دارایی بین المللی استرالیا) مجوز ورود پول صادر شده در غیر این صورت، تا زمان روشن شدن علت و منشا ورود پول، از سوی دولت استرالیا ضبط خواهد شد.

تمامی متقضایان ویزای سرمایه گذاری باید قبل از صدور ویزا جهت دریافت این مجوز اقدام نمایند.اخذ این ویزا نه تنها جهت صدور ویزا بلکه جهت انتقال سرمایه در اینده ای نزدیک الزامی میباشد.مدت زمان انتظار جهت دریافت این مجوز 28 روز بوده که در بیشتر موارد به دلیل حجم بالای متقاضی، 28 روز دیگر تمدید خواهد شد.در صورت نیاز به تمدید این مدت زمان، هماهنگی های لازم از سوی نماینده اداره دارایی انجام خواهد شد.در سال های اخیر ، علی رغم درخواست متقاضیان، مجوز با اعتبار حداکثر 6 ماهه صادر می شد ولی اخیرا اداره دارایی استرالیا اقدام به صدور مجوزهای 2 ساله نموده است که باعث سهولت بیشتر انتقال پول می باشد.

پردرآمد ترین مشاغل استرالیا

لیستی از پر درامد مشاغل در استرالیا به شرح زیر میباشد:

1- معدن : بهترین شغل پردرامد استرالیا بوده و دارای میانگین حداقل حقوق 121 گروه مهاجرتی یونیک ویزا  هزار دلار و حداکثر 155 هزار دلار است.

2- مهندسی : میانگین حداقل حقوق یک مهندس حدود 101 هزار دلار است و حداکثر حقوقی که او میتواند بدست آورد حدود 130 هزار دلار میباشد.

3- مدیریت مهندسی : میانگین حداقل حقوق این شغل برابر 157 هزار دلار و حداکثر حقوقی که او میتواند کسب کند برابر 210 هزار دلار است.

4- پزشکی و درمانی: میانگین حداقل حقوق این شغل 160 هزار دلار و حداکثر حقوقی که او میتواند بدست آورد 200 هزار دلار میباشد.

5- اکتشاف نفت و گاز: این شغل به دو بخش تقسیم میشود:

الف) بر طبق مطالعات به عمل امده متوسط حقوق دریافتی این مشاغل حدود 157 هزار دلار میباشد.

ب) در صورتی که بتوانید مهارت خود را به کارشناس نفت و گاز به اثبات برسانید، میانگین حقوق شما به172 هزار دلار خواهد رسید.

6- امورحقوقی : میانگین حداقل حقوق این شغل 83 هزار دلار میباشد اما این میزان مهاجرت به استرالیا میتواند به 110 هزار دلار نیز افزایش یابد.

7- علم و تکنولوژی: این شغل، یک شغل دفتری بوده که میانگین حداقل حقوق آن 83 هزار دلار میباشد اما این میزان میتواند به 108 هزار دلار نیز افزایش یابد.

8- مشاغل مالی: صاحبان بانک نیز به موجب نگهداری از پول های مردم ، مستحق دریافت میانگین حداقل حقوق 73 هزار دلار در ماه هستند، اما اگر بتوانند کارامدی خود را ثابت نمایند، شاید به درآمد 93 هزار دلاری نیز برسند.

9- مدیریت معدن: میانگین حداقل حقوق این شغل چیزی در حدود 174 هزار دلار بوده و میتواند به حدود 210 هزار دلار نیز برسد.

ورشکستگی در استرالیا:

در کشور استرالیا هنگامی که یک شرکت توان مالی خود را در پرداخت هزینه هایش از دست بدهد در این حالت درخواست ورشکستگی " liquidation " خواهد داد.در این حالت افسر اداره مالیات طی یک ملاقات حضوری با روسای شرکت با 3 مرتبه پرسش در خصوص اطمینان جهت اعلام ورشکستگی، این موضوع را بصورت رسمی صورت جلسه خواهد کرد.

پس از آن کلیه دارای های شرکت محاسبه شده و جهت پرداخت هزینه ها زیر نظر اداره مالیات اقدام میگردد.

تاریخ استرالیا

بر پایهٔ شواهد به جای مانده، حدود چهل و دو هزار سال قبل گروهی از مردمان شکارچی جنوب آسیا، برای یافتن غذا و شکار حیوانات، اندک اندک شروع به مهاجرت به سرزمین‌های جنوبی تر نمودند و از راه جزیره‌ها و کانال‌هایی که آسیا را به شمال استرالیا وارد می‌کند به شمال کوئینزلند وارد شدند و سپس با پراکنده شدن در سراسر استرالیا، قبایل مختلف بومیان استرالیا را پای نهادند. این مردمان، ده‌ها هزار سال بدون ارتباط با سایر مناطق دنیا در این سرزمین زیسته‌اند.[نیازمند منبع]

 

نقشه استرالیا در نقشه ساموئل دان

پیشینه تاریخی تلاش برای دستیابی به سرزمین‌های ناشناخته در جنوب خاوری آسیا و نیز اقیانوسیه به هزاره نخست پس از میلاد بازمی‌گردد. در این دوره هندی‌های بودایی و هندو اقدام به استعمار جزیره‌های اندونزی و فراتر از آن کردند و تا جزیره لومبوک هم پیش رفتند. اما با لشکرکشی مسلمانان به هند در سده پانزدهم میلادی، پیش روی آنها در این منطقه هم متوقف شد. مهاجر نشینی در جزیره‌های این منطقه از سوی چینی‌ها در سده نهم میلادی آغاز شد. بازرگانان چینی در اوایل سده پانزدهم با سوماترا، جاوه و ماکاسار در سلبز داد و ستد میکرند. در نهایت این بازرگانان قایق‌های بسیار بزرگ ماهی گیری خود را تا به کرانه‌های شمالی استرالیا گسیل داشتند. سر انجام در سال ۱۳۴۲ در نتیجه دگرگونی در حکومت پکن و روی کار آمدن گروهی که با بازرگانان خارجی مخالف بودندگروه مهاجرتی یونیک ویزا  جلوی پیشرفت چینی‌ها به دریاهای جنوب نیز گرفته شد.[۱]

نخستین بار هلندیها در سال ۱۶۰۶ میلادی شبه جزیره کیپ یورک (Cape York Peninsula) در شمال کوئینزلند را اکتشاف کردند و در دهه‌های بعد، بیشتر مناطق شمالی و غربی استرالیا را مشاهده و ثبت نمودند. آبل تاسمان هلندی نام این سرزمین را هلند نو[۲] گذاشت.[۳] هلندیها خود علاقه چندانی به سکونت در هلندنو نشان ندادند و این سرزمین تا چندین دهه بعد دست نخورده باقی‌ماند.

در سال ۱۷۷۰ م. کاپیتان جیمز کوک دریانورد بریتانیایی، نواحی اطراف سیدنی در شرق استرالیا را اکتشاف و ثبت کرد. کاپیتان آرتور فیلیپ در ۱۸ ژوئیه ۱۷۸۸ با یازده کشتی و ۱۳۵۰ مسافر به حدود سیدنی رسید و ضمن اعلام این منطقه با نام نیو ساوت ولز به عنوان یکی از مستعمره‌های بریتانیا، خود به فرمانداری آن برگزیده شد.[۴] بریتانیایی‌ها در دید اول به استرالیا به عنوان سرزمینی دوردست و خشک برای تبعید محکومین و زندانیان نگاه می‌کردند. به همین دلیل بیشتر مسافران اولیه، به اجبار به منطقه ولز جنوبی جدید آمدند. اما ساکنان دیگر ایالتها اغلب به اختیار خود به سرزمین جدید مهاجرت کردند.

 

نمای هوایی ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا

در سال ۱۹۰۰ میلادی، ملکه ویکتوریا طی قانونی به استرالیا استقلال سیاسی اعطا کرد. استقلال کشور استرالیا بطور رسمی در روز اول ژانویه ۱۹۰۱ اعلام شد و از این به بعد استرالیا به عنوان یک قلمرو همسود یا سرزمینی با حکومت مستقل اما در زمره کشورهای تحت حمایت بریتانیا درآمد. استرالیایی‌ها از این روز به عنوان روز ملّی خود یاد می‌کنند.[۵] از سال ۱۹۰۱ تا سال ۱۹۲۷ که کانبرا ساخته شد، فدراسیون استرالیا، ملبورن را پایتخت موقت کشور قلمداد می‌کرد.

این کشور در جنگ جهانی اول به عنوان حامی بریتانیا جنگید و «ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند» یا به اختصار انزک در نبرد گالیپولی در ترکیه امروزی شرکت کرد. در مجموع بیش از شصت هزار استرالیایی در خلال جنگ جهانی اول کشته شدند.[۶] در جنگ جهانی دوم مناطقی از شمال و شرق این کشور توسط ژاپنی‌ها بمباران شد و نیروهای آمریکایی در این کشور پیاده شدند. گروه مهاجرتی یونیک ویزا  اما استرالیا از صدمات این جنگ به کنار ماند. طی قانونی در سال ۱۹۸۶ استرالیا به طور رسمی دخالت پادشاهی متحده را در امور سیاسی و نظامی این کشور خاتمه داد، استرالیایی‌ها در ۶ نوامبر ۱۹۹۹ با رأی اکثریت (۸۲٪ آرا) رأی به تحت قیمومیت بودن ملکه دادند تا همچنان ملکهٔ انگلیس برایشان «فرماندار کل» تعین کند

جغرافیا 

استرالیا یا اقیانوسیه با ۶/۷ میلیون کیلومتر مربع مساحت، کوچک‌ترین قاره جهان به حساب می‌آید.[۷] استرالیا سرزمینی تقریباً هموار است. ناحیه غربی آن را فلات غربی استرالیا و شرق آن را گروه مهاجرتی یونیک ویزا      رشته کوه‌های جداکننده تشکیل می‌دهد و بین این دو، سرزمین پست و همواری قرار گرفته که بیشتر آن خشک و خالی از سکنه‌است. بلندترین نقطه استرالیا قله‌ای در کوهستان برفی است که ۲۲۲۸ متر ارتفاع دارد و پست‌ترین نقطه آن ۱۵- متر است که در دریاچه اِیر قرار دارد.[۸] بلندترین رودخانه استرالیا رود دارلینگ است که بیش از ۲۷۰۰ کیلومتر طول دارد. این رود با پیوستن به رود ماری که دومین رود بزرگ استرالیاست در نهایت در جنوب ویکتوریا به اقیانوس منجمد جنوبی می‌ریزد.

استرالیا که همچون جزیره‌ای بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده، از نظر زمین‌شناسی کهنترین خشکی جهان به شمار می‌آید. استرالیا اقیانوس آرام جنوبی را از اقیانوس هند جدا می‌کند. درازای سرزمین اصلی از شمال تا جنوب ۳٬۱۳۵ کیلومتر و پهنای آن از شرق به غرب ۳٬۷۸۲ کیلومتر است. استرالیا ۲۵٬۷۶۰ کیلومتر مرز دارد که تماماً مرز آبی است.

منبع:

مهاجرت به استرالیا , وکیل مهاجرت به استرالیا , گروه مهاجرتی یونیک ویزا, تحصیلات در استرالیا





:: برچسب‌ها: مهاجرت به استرالیا , وکیل مهاجرت به استرالیا , گروه مهاجرتی یونیک ویزا, تحصیلات در استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: